01 maart 2018

Het succes van de Tesla zorgt dat steeds meer merken elektrische auto’s ontwikkelen. Het is nu eenmaal wat de klant wil. En het is constant in het nieuws. Lees hier meer over deze Wagenwedloop!

Elektrische automerken

Het succes van de Tesla zorgt dat steeds meer merken elektrische auto’s ontwikkelen. Begin 2018 maakte ook Ford bekend nog eens 11 miljard dollar te investeren in elektrische auto’s. Dat is maar liefst 7 miljard dollar meer dan het Amerikaanse automerk had gepland. Het geeft wel aan dat ook autofabrikanten toekomst zien in elektrisch rijden.

Vrijwel alle bekende merken hebben immers al gewerkt aan een elektrische auto. Bij onder andere BMW, Citroën, Hyundai, Mercedes, Nissan, Renault en Volkswagen zijn al ruim 5 jaar elektrische auto’s verkrijgbaar. Maar zonder succes. Althans, de auto’s zijn nooit echt populair geworden. Ze waren nooit onderwerp van gesprek bij het grote publiek.

Ook de Opel Ampera-e wordt steeds populairder!

Tesla als keerpunt

Maar de Tesla heeft alles veranderd. Eindelijk is iedereen enthousiast over een elektrische auto. En dat is ook logisch, gezien de prestaties van dit elektrische snelheidsmonster. Een topsnelheid van bijna 250 kilometer per uur, van 0 naar 100 binnen 3 seconden en een actieradius van zo’n 400 kilometer. Bovendien is hij volledig opgeladen na 8 uur thuisladen. En daarnaast rijdt de auto geweldig.

Daar komt bij dat groene mobiliteit nu nóg meer in het nieuws is. Zelf beginnen we de effecten van klimaatverandering te voelen. En president Trump wil er niets van weten. Iedere dag gebeurt er wel iets op dit gebied. Zo blijft het milieu een hot topic. Autofabrikanten zien de florissante toekomst van elektrisch rijden inmiddels ook. Ze proberen elkaars producten natuurlijk te overtreffen.

Deze wagenwedloop kan alleen maar positieve gevolgen hebben. Ze blijven innoveren om de gebruikservaring van elektrisch rijden te verbeteren. Hiermee spelen ze in op de vraag van de consument, die steeds meer beseft dat klimaatverandering aangepakt moet worden.

Wagenwedloop: het aantal merken elektrische auto’s neemt toe

We hebben nu het voorbeeld van de welbekende Tesla gebruikt, maar ook andere merken elektrische auto’s zijn populair. Sterker nog, het marktaandeel van de Nissan Leaf is groter dan dat van de Tesla Model S. Als de verschillen

de autofabrikanten elektrische auto’s blijven ontwikkelen, plukt de consument daar de vruchten van. Er zijn op dit moment meerdere goede elektrische auto’s verkrijgbaar. En hoewel de aanschafprijs vaak hoger is, bespaart u op brandstofkosten. En het geeft een goed gevoel om te weten dat u schoon bezig bent.

Maar ook uw bedrijf kan profiteren. Een wagenpark met elektrische auto’s is fantastische reclame. Elektrische auto’s als uithangbord doen het altijd goed. Ze laten zien dat u innovatief bent en weet wat u doet. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor groene mobiliteit? Heeft u bijvoorbeeld weleens aan een leasefiets gedacht? Download ons gratis whitepaper voor alle moderne mogelijkheden.

Volg nieuwe ontwikkelingen op de voet. Laat u inspireren.