DBZ Strategische Creatie helpt Friesland Lease onder andere bij het implementeren van de strategie. Ze denken net als Friesland Lease en dat vinden beide partijen belangrijk, want zo kunnen ze samen verder groeien.

Friesland Lease en DBZ Strategische Creatie

Een verhaal over een langdurige relatie…

Friesland Lease heeft veel klanten die allemaal hun eigen beweegredenen hebben om er een auto (of meer dan één) te leasen. Ze hebben ook bijna allemaal interessante verhalen. Daarnaast werkt Friesland Lease veel samen met andere bedrijven. Met DBZ Strategische Creatie bijvoorbeeld. Daan de Beer en Richard Zwarts helpen Friesland Lease onder andere bij het implementeren van de strategie. En ook zij hebben hun eigen verhaal. Ze denken net als Friesland Lease en dat vinden beide partijen belangrijk, want zo kunnen ze samen verder groeien.

Tien jaar samenwerking

Richard Zwarts: “We werken inmiddels al meer dan tien jaar samen met Friesland Lease. Destijds zijn we via via bij ze terechtgekomen. Op dat moment deden we nog veel fotografie. Dat was toen onze basis. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een strategisch, creatief bureau dat bedrijven als Friesland Lease helpt verder te groeien op basis van hun identiteit. Alles begint met helder in kaart brengen van wie je bent, wie je wilt zijn, daar consequent naar handelen en dat uitdragen naar buiten.”

Geen klanten maar relaties

Daan de Beer: “Wij hebben geen klanten. We hebben relaties. En het liefst langdurige. Friesland Lease gelooft daar ook in. We willen graag samen met onze relaties iets moois opbouwen en hun bedrijven naar een hoger level tillen. Er moet wederkerigheid ontstaan. En die hebben we met Friesland Lease.”

Duurzaamheid begint bij jezelf

Richard: “Door onze relatie met Friesland Lease zijn we zelf ook veel meer bewust geworden van het feit dat duurzaamheid begint bij jezelf. We zijn daardoor al snel overgestapt van diesel- naar benzineauto’s. Daarna zijn we op groen gas gaan rijden en uiteindelijk bij plug-in hybride auto’s uitgekomen. Op dit moment leasen we er twee van Friesland Lease, inclusief een laadpaal.”

Persoonlijk en betrokken

Daan: “Iedereen kan een auto leasen, maar bij geen enkel bedrijf kan dat op de manier waarop het bij Friesland Lease kan. Het is een grote organisatie, maar ze zien toch kans om alles heel persoonlijk te maken en te houden. Een voorbeeldje: mijn zwager had wat problemen met zijn leasemaatschappij en ze kwamen daar niet helemaal uit. Ik heb Friesland Lease gebeld en twee dagen later zaten ze met elkaar om de tafel. Let wel, mijn zwager woont in Utrecht. Ik vind dat een mooi voorbeeld van de persoonlijke betrokkenheid van Friesland Lease.”

Samen innoveren, verder groeien en projecten oppakken

Hij vervolgt: “Friesland Lease heeft een groot netwerk en wil zich blijvend onderscheiden door innovatie. Wij willen dat ook in onze tak van sport. We houden elkaar scherp op dat gebied, zitten in elkaars haarvaten en leren veel van elkaar. Binnen een duurzame, langdurige relatie samen innoveren, verder groeien en projecten oppakken is voor ons en voor Friesland Lease ontzettend belangrijk. Zo zijn we op dit moment met elkaar bezig om een nieuw klantensysteem te bouwen. Dat gaat niet zonder slag of stoot, maar door elkaars ervaringen leer je elke dag weer en kom je uiteindelijk tot een mooi resultaat. Wij bevelen Friesland Lease dan ook zeker aan bij onze relaties (zoals mijn zwager), omdat we weten dat het daar goed komt. Andersom is dat ook het geval. Friesland Lease heeft een aantal van hun relaties die met strategische vragen zaten op ons bestaan gewezen.”

Verhalen bouwen

Wat doet DBZ concreet met en voor Friesland Lease? Richard: “Eigenlijk bouwen we verhalen. We laten mensen op een slimme en warme manier kijken naar het verhaal van Friesland Lease en hopen zo uit te kunnen dragen wat voor een bedrijf Friesland Lease is. Een voorbeeld: Friesland Lease staat altijd op de promotiedagen in Groningen en wij kleden daar hun stand aan. Ook in die stand wil je het verhaal van Friesland Lease vertellen. Elk jaar doen we iets anders. Dit jaar hebben we samen met de mensen van Friesland Lease gekozen voor een rad van fortuin. Wij hebben ze gevraagd wat ze graag wilden zien en op basis daarvan het idee verder ontwikkeld. Ook zulke dingen doen we dus echt samen. Zo voelt iedereen zich betrokken bij de organisatie.”

Daan vervolgt: “We maken als ‘bureau’ van Friesland Lease veel middelen, maar zoeken ook de samenwerking met ze binnen onze eigen trajecten. Het project BûtenGewoan Berikber bijvoorbeeld. Dat is een opdracht van de Provincie Fryslân. Via Friesland Lease hebben we daarvoor een elektrische bakfiets ingezet die door Midden-Fryslân heeft gereden en waarmee we waardevolle informatie hebben opgehaald.”

Conclusie

Richard en Daan concluderen gezamenlijk: “Duurzaamheid in mobiliteit en vitaliteit begint bij een duurzame en vitale samenwerking met mensen die geloven waarin jij gelooft en die vanuit hun kennis en kunde net zo hard daarvoor willen rennen als jij.”

Het mag duidelijk zijn: Friesland Lease en DBZ Strategische Creatie zijn trots op hun samenwerking. Heeft uw bedrijf ook een strategisch plan nodig? Wilt u uw activiteiten anders of beter in de markt zetten? Of heeft u andere brandende vragen? Daan de Beer en Richard Zwarts gaan graag met u op pad!

U kunt ze bereiken via richard@dbz.frl / 06-43095370 of daan@dbz.frl / 06-41827325

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?