15 september 2021

Met een Recharge-plug-in hybride van Volvo kwam je voorheen zo’n 50 kilometer ver op elektrische kracht alleen. Dat is nu bijna het dubbele geworden. Daarbij zijn de stekkeruitvoeringen van de Volvo S60/V60, XC60, S90/V90 en XC90 een stuk krachtiger geworden dan voorheen.

Grotere batterij voor plug-in hybrides Volvo. Nu komt u elektrisch bijna 100 kilometer ver

Goed nieuws, want de Volvo-modellen met Recharge T6- en Recharge T8-aandrijflijn hebben voortaan een sterkere elektromotor op de achteras. Het extra vermogen zorgt ervoor dat de T6 niet langer 340 pk, maar 350 pk levert. De T8 wordt zelfs de krachtigste Volvo ooit, met een totaalvermogen dat van 390 pk naar 455 pk springt.

Elektrische actieradius Volvo Recharge-modellen omhoog

De elektrische actieradius van de Volvo S60/V60, XC60, S90/V90 en XC90 Recharge gaat omhoog naar zo’n 70 tot 90 kilometer, afhankelijk van het model. Voorheen was dit ongeveer 50 kilometer. Volvo heeft de capaciteit van de batterij tot 18,8 kWh verhoogt (was 11,6 kWh) door er een extra laag cellen in te lepelen. Volgens Volvo rijdt de gemiddelde forens tussen de 30 en 70 kilometer naar zijn of haar werk, dus die afstand zou in een Recharge-model prima elektrisch af te leggen zijn.

Nu one-pedal driving op Volvo XC60, S90 en V90 Recharge

Verder voegt Volvo one-pedal driving toe aan de Volvo XC60, S90 en V90 Recharge. Dat betekent dat de auto remt (dus energie terugwint) en tot stilstand komt als u uw voet van het gas haalt. Daarbij is de CO2-uitstoot van de T8-benzinemotor iets omlaag gegaan, wat betekent dat de XC60 en XC90 T8-modellen onder de 20 gram per kilometer terechtkomen. De Volvo S60 en V60 Recharge worden door de aanpassingen 200 euro duurder. Bij de andere Recharge-modellen blijft de prijs gelijk.

Volg nieuwe ontwikkelingen op de voet. Laat u inspireren.