03 februari 2020

Het kon niet uitblijven: vier jaar na zijn introductie krijgt de Renault Mégane een facelift. De vernieuwde Mégane kijkt met zijn full led-koplampen helderder de wereld in, daarnaast zijn het infotainment-systeem en de veiligheid opgewaardeerd. Maar het belangrijkste nieuws over de Renault Mégane zit onder de achterbank en motorkap. Ter behoeve van CO2-reductie wordt de auto ook aangeboden als plug-in hybride.

Vernieuwde Renault Mégane ook met stekker

Het kon niet uitblijven: vier jaar na zijn introductie krijgt de Renault Mégane een facelift. De vernieuwde Mégane kijkt met zijn full led-koplampen helderder de wereld in, daarnaast zijn het infotainment-systeem en de veiligheid opgewaardeerd. Maar het belangrijkste nieuws over de Renault Mégane zit onder de achterbank en motorkap. Ter behoeve van CO2-reductie wordt de auto ook aangeboden als plug-in hybride.

Mégane krijgt 30 procent meer zicht

We stipten het al even aan: net als de nieuwe Renault Clio en Renault Captur wordt de gefacelifte Mégane opgewaardeerd met volledige led-verlichting. Volgens Renault bieden de nieuwe koplampen de bestuurder 30 procent meer zicht. De overige wijzigingen aan het exterieur zijn beperkt. De mistlampen (eveneens met led-techniek) zijn anders gevormd en zitten op een andere plek en de ondergril is iets prominenter. Daarnaast zijn de spatborden iets aangescherpt én is de nieuwe versie voorzien van trendy knipperlichten die ‘slependerwijs’ oplichten.

Aan de binnenkant wijst Renault trots op het vergrote digitale instrumentarium (10,2 inch). Deze is verkrijgbaar als upgrade. Het verticale touchscreen is vergroot en de look & feel zijn er dankzij mooiere materialen eveneens op vooruitgegaan.

Semi-autonoom door de file met de Renault Mégane (2020)

Bij een facelift ontkomt de veiligheidsuitrusting doorgaans niet aan een upgrade en de Renault Mégane (2020) is geen uitzondering. Zo behoort level 2 autonoom rijden tot de mogelijkheden met Highway & Traffic Jam Companion. Hierin werkt de adaptieve cruisecontrol samen met de spoorassistentie. Het systeem werkt bij snelheden van 0 tot 160 km/h en kan de auto veilig door files loodsen. Vooral handig op snelwegen, ook omdat de elektronica de auto zo nodig automatisch tot stilstand brengt én weer kan laten gaan wegrijden zodra de kust veilig is.

Mégane E-Tech Plug-in rijdt maximaal 65 km elektrisch

Dan door naar het belangrijkste technische nieuws. Net als de Renault Captur krijgt de vernieuwde Mégane een plug-in hybride aandrijflijn. Voorlopig alleen in combinatie met de stationwagoncarrosserie. De Mégane E-Tech Plug-in Estate combineert een 1,6-liter benzinemotor met twee elektromotoren, die worden gevoed door een een 9,8 kWh-batterij onder de achterbank. Met de plug-in hybride aandrijflijn levert de auto een gecombineerd vermogen van 160 pk. Over de prestaties heeft Renault niks bekend gemaakt.

Wie in en rond de stad rijdt, kan dat over een afstand van 65 kilometer volledig elektrisch doen. Gemiddeld genomen is de actieradius 50 kilometer (WLTP). Uitstootvrij is een topsnelheid mogelijk van 135 km/uur, maar dit heeft natuurlijk wel invloed op de actieradius. Wie de Renault Mégane E-Tech Plug-in verstandig gebruikt, is nog maar weinig geld kwijt aan benzine. Wél heeft de Renault een kofferbakruimte van 434 liter, ten opzichte van de vorige versie. Dit komt door de batterij van de stekkerversie, onder de achterbank.

Wij helpen u graag op weg

De vernieuwde Mégane is naar verwachting leverbaar rond de zomerperiode. Tegen die tijd maakt Renault meer bekend over de prijzen. Wilt u meer informatie over de Renault Mégane of het overige aanbod bij Friesland Lease? Neem contact op met Friesland Lease via het contactformulier. Wij helpen u graag op weg!

Volg nieuwe ontwikkelingen op de voet. Laat u inspireren.