Aanpassingen, veranderingen en andere relevante zaken
Wij gaan voor een steeds betere klantervaring!
In de afgelopen periode zijn we op de achtergrond voortdurend bezig geweest om uw klantervaring te optimaliseren. Wij hebben hard gewerkt aan ons nieuwe softwaresysteem met o.a. ook een nieuwe app, online portal en diverse nieuwe financiële tools. Binnenkort is het zover en stappen wij over.
Vanaf 8 november maken wij het ú nog makkelijker…
Met ons nieuwe systeem zijn we weer helemaal klaar voor de toekomst en kunnen we onze service naar u verder verbeteren. Uiteraard doen we er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Hieronder volgen een aantal aanpassingen, veranderingen en andere relevante zaken waar u (tijdelijk) wellicht even rekening mee dient te houden:
Financieel:
- Voortaan ontvangt u onze facturen van een ander mailadres, namelijk debiteurenbeheer@frieslandlease.nl. In de mail van de eerste (en volgende) facturen ontvangt u een link zodat u huidige en oudere facturen (opnieuw) kunt inzien en u ook kan bekijken wat al voldaan is. Via dit portaal kunt u ook een bericht sturen naar Friesland Lease om bijv. een ander format aan te vragen voor de facturen.
- Oudere facturen (die in ABS staan) kunt u niet inzien; alleen de nieuwe facturen zijn te bekijken. Oudere facturen kunt u wel opvragen bij ons via debiteurenbeheer@frieslandlease.nl.
- De facturatie zal voortaan verlopen via het platform Payt. Dus ontvangt u binnenkort van ons een factuur; dan betreft dit een Payt-factuur (let op: de factuur heeft dus een andere opmaak dan dat u van ons gewend bent).
- Facturen vanaf 8 november zijn te vinden in het Portal.
Friesland Huur:
- In verband met de wet op de privacy, nemen wij niet alle klantdata mee naar onze nieuwe systeem. Hierbij moet u denken aan rijbewijs en paspoort/ID-card gegevens. Bij de eerstvolgende verhuring vragen wij u deze documenten mee te nemen zodat wij uw klantgegevens in ons nieuwe systeem kunnen updaten.
Friesland Lease Berijdersapp
- Tot de lancering van de nieuwe app (verwachte release 19 november) ontvangt u tijdelijk geen nieuwe boetes in de app. Eventuele nieuwe boetes ontvangt u per mail en kunt u inlezen in het boeteportaal. Uiteraard kunt u de historie van boetes wel uitlezen in de app. Alle andere functionaliteiten in de app blijven het gewoon doen! Zodra de nieuwe app beschikbaar is, krijgt u van ons bericht.