Renault Mégane E-Tech Electric

Renault Mégane

De Mégane is een vertrouwde naam in het arsenaal van Renault, echter lijkt de nieuwe Mégane E-Tech Electric niet op zijn voorgangers. De basisuitvoering van de Renault Mégane E-Tech Electric is te verkrijgen vanaf €35.390 en strijd daarmee met onder anderen de Volkswagen ID.3.

Prestaties

De basisversie EV40 met 130 pk en een accu van 40 kWh. Daarmee kun je op één acculading 300 WLTP-kilometers afleggen. De maximale laadsnelheid op wisselstroom is 22 kW, aan de snellader zuigt de basisversie zich met maximaal 85 kW vol met stroom. Heel vlot is hij voor EV-begrippen overigens niet. De sprint naar de 100 km/h is geklaard in 10 seconden en bij 150 km/h is de koek op.

Uiterlijk

Vanbuiten oogt de instapper van de Mégane E-Tech Electric niet echt als zodanig. 18-inch lichtmetaal is bijvoorbeeld standaard, net als led-koplampen en -achterlichten. Daarbij hoort ook een lichtsensor. De basisversie is vooral te herkennen aan de zwarte omlijsting van de zijruiten en het ontbreken van privacy glass.

Strijd met de ID.3

Ten opzichte van de Volkswagen ID3, één van zijn belangrijkste concurrenten, kost de Renault in de basis €1.400 extra. Op de Mégane krijg je voor dat geld wel lichtmetalen wielen en een achteruitrijcamera, waar de Volkswagen dat niet heeft, maar de ID3 zet daar standaard dan weer zaken als automatische airconditioning, parkeersensoren voor, adaptieve cruisecontrol en draadloos laden voor de smartphone tegenover. Het is uiteindelijk dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

 Renault-Megane-E-Tech-Electric

Bron: Autoweek