Voorraad

Elektrisch leasen voor iedereen

Elektrisch rijden is de toekomst, thans als het aan ons ligt. Het is beter voor het milieu en kan ook voor u veel voordelen hebben. Dit jaar verwachten we verschillende elektrische modellen onder de 30.000 euro, waardoor het elektrisch leasen voor u als leaserijder een stuk aantrekkelijker wordt. Friesland Lease helpt u graag om de overstap naar elektrisch rijden te maken. We maken het u zo makkelijk mogelijk. Zo kunt u zorgeloos genieten van de voordelen van elektrisch leasen.

Ontdekt de voordelen van elektrisch rijden

Dat elektrische rijden goed is voor het milieu, is het ook een verstandige keuze voor uw portemonnee en geeft het u daarbij een fijne rijervaring. We hebben een aantal redenen voor u uitgewerkt waarom elektrisch rijden een verstandige keuze is.

  • Beter voor het milieu
  • Vraagt geen fossiele brandstoffen
  • Kosten voor het onderhoud zijn laag
  • U kunt subsidie aanvragen
  • Auto’s zijn vaak uitgerust met rijondersteuning die u een extra veilig gevoel geven
  • Rijden wordt een plezier

We horen u al denken: “Beter voor het milieu? De auto moet toch ook worden geproduceerd?”

Het maken van een auto blijft nog lang een proces waar veel grondstoffen voor nodig zijn die belastend zijn voor de natuur. Hetzelfde geldt voor de productielijn, maar dit is voor een elektrische auto even belastend als voor een auto met een verbrandingsmotor. Aan het einde van de streep wint de elektrische auto het, gezien de levensduur van de auto minder fossiele brandstoffen nodig heeft. En daarbij bent u extra duurzaam bezig wanneer u uw nieuwe elektrische auto oplaadt met energie uit groene bronnen.

“Waar komt het verschil in onderhoudskosten vandaan?”

Doordat de auto is uitgerust met een batterij en motor die minder bewegende delen bevatten, is de kans op slijtage een stuk kleiner dan bij een verbrandingsmotor. Wel vragen de banden meer onderhoud doordat er meer op de motor wordt afgeremd en daardoor de banden meer te verduren krijgen. Gelukkig heeft u als leaserijder geen omkijken naar, het onderhoud is natuurlijk inbegrepen in uw leasecontract!

“En hoe werkt het met die subsidies?”

Als u een nieuwe (of jong gebruikte) elektrische auto uitkiest in de prijsklassen van €12.000 – €45.000, kunt u in aanmerking komen voor de SEPP-subsidie. De subsidie kan oplopen tot €2.950, wat natuurlijk een mooie meevaller is. Natuurlijk begeleiden we u bij de aanvraag en kunnen wij u alles er over uitleggen. 

Lees meer 

Onderweg naar uw nieuwe auto
Carrosserievorm
Prijs per maand
0
1842
Actieradius
51 km
1509 km
Categorie
Merken

Hybride een groen alternatief

Naast volledig elektrisch kunt u ook kiezen voor een auto met deels een batterij en verbrandingsmotor. In het landschap van hybride auto’s zijn verschillende varianten te onderscheiden: MHEV, HEV en PHEV

MHEV

MHEV staat voor mild hybrid, dat wil zeggen dat deze auto naast de verbrandingsmotor vaak twee accu’s heeft waardoor de auto met elektriciteit een extra ondersteuning biedt tijdens het rijden. Dit is terug te voelen in het soepele starten en herstarten, het optrekken en vaak ik de auto uitgerust met een start stop systeem. Het is niet mogelijk om volledig op de elektrische kracht te rijden, het is puur een ondersteuning voor de verbrandingsmotor.

HEV

HEV staat voor full hybrid, dat wil zeggen dat er een volledige elektrische ondersteuning is van het accupakket aan de verbrandingsmotor. Tijdens het rijden zorgt de elektromotor voor extra vermogen en ondersteunt deze de brandstofmotor. Daardoor wordt de brandstofmotor ontlast waardoor u weer meer brandstof bespaart. Bij lage snelheden is het dan ook mogelijk om dit volledig elektrisch te kunnen doen. Daarbij laadt de accu zichzelf op tijdens het rijden, bijvoorbeeld tijdens het afremmen of het rijden op de snelweg. Opladen van een full hybrid auto is dan ook niet nodig.

PHEV

PHEV staat voor plug-in hybrid, een variant die wel vraagt om opgeladen te worden. In de basis is een plug-in hybride hetzelfde als een full-hybride, echter beschikken deze auto’s over een zwaarder accupakket waardoor deze meer elektriciteit zal vragen, waardoor u groener rijdt. Hierdoor kan de accu niet volledig zelf opladen, daarom heeft het toch de nodige stroomtoevoer nodig van een laadpaal.